7 energetycznych, zdrowych i smacznych śniadań! 14


– Powiedz, Puchatku – rzekł wreszcie Prosiaczek – co ty mówisz, jak się budzisz z samego rana?
– Mówię: „Co też dziś będzie na śniadanie?” – odpowiedział Puchatek. – A co ty mówisz, Prosiaczku?
– Ja mówię: „Ciekaw jestem, co się dzisiaj wydarzy ciekawego”.
Puchatek skinął łebkiem w zamyśleniu.
– To na jedno wychodzi – powiedział.

Alan Alexander Milne „Kubuś Puchatek”

Poranki bywają trudne! Ciężko nam otworzyć oczy i wstać z łóżka, nie mówiąc już o przygotowaniu sobie wartościowego śniadania. Co z tego, że doskonale wiemy, jak ważny jest ten posiłek i jak ogromny ma on wpływ na nasze samopoczucie przez kolejne kilka godzin (czyli podczas naszej największej wydajności), kiedy nasze wrodzone lenistwo często i tak bierze górę i albo jemy coś bezwartościowego (z dużą ilością cukru)  albo nic nie jemy (sam nie wiem co gorsze).

Poniżej kilka pomysłów na zdrowe i szybkie śniadania. Oprócz cennych wartości odżywczych, dostarczą Wam one również niezbędnej energii w postaci węglowodanów, na lepszy początek dnia. Zrobienie każdego z nich zajmie Wam tylko chwilę, a niektóre możecie nawet przygotować wieczór wcześniej.

Zapamiętaj, że decyzje podjęte z pustym żołądkiem są zdecydowanie gorsze niż te, które podejmujemy, gdy jesteśmy po posiłku.

Dzień dobry i smacznego! 🙂

(Przepisy do druku umieściłem dla Was na stronie Materiały )

Sniadania sample

1. Naleśniki z pełnoziarnistej mąki – wytrawne lub na słodko.

IMG_1018

Produkty pełnoziarniste to idealne źródło węglowodanów, błonnika, witamin z grupy B, witaminy E, magnezu, żelaza, białka i wielu przeciwutleniaczy, więc jak widać idealny kop energii z rana.

Naleśniki są świetne z miodem lub syropem klonowym, ale równie dobrze pasuje tu zdrowa pasta (np. pasta z tuńczyka, z soczewicy, z awokado, z czerwonej fasoli…).

2. Pasta na kanapki lub do wytrawnych naleśników.

IMG_1007

Przygotowanie pasty zajmuje niewiele czasu i jest to idealne „smarowidło” na kolejne kilka posiłków. Możesz modyfikować dodatki, więc każde śniadanie smakuje odrobinę inaczej. W przepisach znajdziesz pastę jajeczną, z soczewicy, z awokado oraz z tuńczyka.

3. Smoothie z zieloną herbatą, szpinakiem, winogronami i bananem.

IMG_1009
Zielona herbata wspomaga przemianę materii, ułatwia odchudzanie i pomaga usunąć toksyny z organizmu. Jest też bogatym źródłem flawonoidów – silnych przeciwutleniaczy, które zapobiegają powstawaniu wolnych rodników. Tym, którzy nie mają czasu na siorbanie rano herbatki, polecam to zielone smoothi, które dostarczy Wam energii od samego rana.

4. Jajecznica ze szpinakiem, szynką i pomidorem.

IMG_1019

Jajka, oprócz dostarczania sporej dawki energii, zawierają również wiele cennych składników odżywczych – aminokwasy egzogenne, witaminy z grupy B oraz witaminy A i D.
Natomiast szpinak wykazuje właściwości antynowotworowe i chroni przez miażdżycą, ponieważ zawiera beta-karoten, witaminę C i luteiny. Jest również źródłem magnezu, potasu, żelaza, kwasu foliowego oraz witamin z grupy B oraz K i E.
Jedyną wadą szpinaku jest zawartość kwasu szczawiowego, przez co nie zaleca się go osobom z kamicą nerkową.

5. Owsianka na mleku.

owsianka

Owsianka jest doskonałym źródłem energii, zjadana regularnie poprawia sprawność fizyczną i wytrzymałość, dlatego jest tak uwielbiana przez sportowców. Jest bogata w białko oraz zdrowe aminokwasy. Zawiera witaminy z grupy B, magnez, żelazo, błonnik oraz cenne nienasycone kwasy tłuszczowe.

6. Kanapka z pełnoziarnistym pieczywem.

kanapka

Świeża bułka z ziarnami, odrobina masła lub pasty z przepisu drugiego, liście sałaty, jarmużu lub szpinaku, plaster szynki, kozi ser, plaster pomidora – to tylko przykład jednej z moich ulubionych kanapek, które przygotowuję sobie wieczorem, aby mieć rano gotowe śniadanie. Tu Cię ogranicza tylko wyobraźnia! Możesz zjeść w domu lub w pracy. Dostarcza dużo wartości odżywczych, witamin i daje zastrzyk energii na kilka następnych godzin. Kanapki wcale nie muszą być nudne!

7. Granola.

granola

Zawiera płatki owsiane, orzechy, sezam, pestki dyni, suszoną żurawinę i miód. W połączeniu z bananem i jogurtem greckim jest to prawdziwa bomba energetyczna.

NEWSLETTER!
Dołącz do mojej listy stałych czytelników! Przekroczyłem setkę! 🙂
Bez SPAMu i reklam! Tylko konkretne treści!
Twoi znajomi też chcą o tym przeczytać! Udostępnij:Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Odpowiedz na „NieidealnaannaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 komentarzy do “7 energetycznych, zdrowych i smacznych śniadań!