Zdrowe nawyki (4/7) – Praca!


Jeden z najważniejszych nawyków związanych z pracą dotyczy naszego zaangażowania w jej wykonywanie.

W pracy spędzamy 1/3 dnia i to w najbardziej dla nas produktywnych godzinach  (zaraz po nocnym wypoczynku), warto więc mieć z tego chociaż odrobinę przyjemności!

To, że ktoś nie lubi pracować nikogo raczej nie dziwi.

Dziwi natomiast wszystkich, gdy ktoś chce pracować!

– Jak on to robi? Pewnie nieźle zarabia! – myślą ci zdziwieni.

Częściowo jest to uzasadnione. Łatwiej jest nam chodzić do pracy, gdy wiemy, że są z tego konkretne pieniądze.

Jednak po jakimś czasie (czyli pół roku później) pieniądze już przestają być takim motywatorem – bierzemy je za pewniak!

Znam sporo osób, które zarabiając bardzo dobrze (ponad 5000zł na rękę), wciąż narzekają.

Znam też sporo osób, które zarabiają średnio (ok. 3000zł na rękę) i są zadowolone ze swojej pracy.

Sekret tkwi w naszym podejściu do obowiązków.

Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz czułeś się dobrze po pracy.

Nie było to przypadkiem po solidnie przepracowanym dniu?

Gdy wszystkie zadania zostały wykonane, a ludzie dookoła zadowoleni?

Gdy miałeś poczucie, że to co zrobiłeś faktycznie miało sens, przyniosło zyski lub wprowadziło nowe usprawnienia w Twoim dziale lub w całej firmie?

Osobiście uważam, że najgorsze jest wyjście z biura po całym dniu pracy i uświadomienie sobie, że tak właściwie to nic ciekawego dzisiaj się nie działo.

W niczym ciekawym nie brałem udziału.

Niczego nowego się nie nauczyłem.

Dlatego osobiście staram się, gdy tylko widzę taką możliwość, angażować w nowe tematy.

Pokazuję tym samym, że chcę iść do przodu i zdobywam doświadczenie, które będę mógł wykorzystać w obecnej lub w nowej firmie.

Naturalnie nie zawsze mi się chce, bo wygodnie jest robić swoje, a to właśnie do wygody przede wszystkim człowiek dąży przez całe życie.

Jednak wygoda (czy jak kto woli, strefa komfortu) blokuje nas przed nowymi wyzwaniami i nowymi doświadczeniami.

Pamiętaj o tym, następnym razem, gdy zaczniesz wymigiwać się od dodatkowych obowiązków.

Zastanów się, czy nie jest to przypadkiem szansa na nowe stanowisko lub większe pieniądze.

Dobrym pomysłem jest też podpatrywanie, w jaki sposób działają osoby, które szybciej awansują i zbierają pochwały lub ewentualne bonusy.

Jak oni to robią? Jak podchodzą do ważnych i mniej ważnych zadań? Jak rozmawiają z ludźmi?

Obserwuj co działa, a co nie i eksperymentuj, aby iść do przodu. Trening czyni mistrza!

Powoli, najpierw małymi kroczkami, później co raz pewniej i pewniej…

Podsumowując nowe i zdrowe nawyki w pracy to:

  • pozytywne podejście do swoich obowiązków (osobiście chętniej wykonuje zadania z listy, którą sobie rano przygotowuję – uwielbiam odhaczać te ukończone)
  • angażowanie się w różne zadania, aby uniknąć monotonii (sporo możesz się nauczyć i wykorzystać później nowe doświadczenie – nigdy nie przestawaj się uczyć!)
  • obserwowanie tych, którzy osiągają lepsze wyniki i korzystanie z ich wiedzy (możesz też obserwować osoby, które osiągają gorsze wyniki – dowiesz się wtedy, czego nie należy robić, np. siedzieć w kącie i robić swoje, w taki sposób, że nikt tego nie widzi i docenia)

ZAPAMIĘTAJ: Pracuj mądrze, nie ciężko! 🙂

P.S. Czy możesz mi napisać, jak długo pracujesz na swoim obecnym stanowisku? Będzie to dla mnie bardzo istotna informacja! Ja już ponad 2 lata…

Zobacz również:

Zdrowe nawyki (1/7) – Wstawaj rano wyspany i pełen energii!

Zdrowe nawyki (2/7) – Dieta i odżywianie w ciągu dnia!

Zdrowe nawyki (3/7) – Rozmawiaj z ludźmi!

Zdrowe nawyki (5/7) – Twój związek!

Zdrowe nawyki 6/7 – Twoje pomysły!

NEWSLETTER!
Dołącz do mojej listy stałych czytelników! Przekroczyłem setkę! 🙂
Bez SPAMu i reklam! Tylko konkretne treści! 100% bezpieczeństwa!
Twoi znajomi też chcą o tym przeczytać! Udostępnij:Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *